جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان

ته چین قارچ و بادمجان

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۲ ساعت
مجموعاً: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه برای ۳ نفر :

زعفران به میزان لازم

زرده‌ تخم مرغ ۳ عدد

خلال پسته به میزان لازم

ماست ۱ لیوان سرخالی

برنج ۲ لیوان

خلال بادام به میزان لازم

زرشک به میزان لازم

آبلیمو ۱قاشق غذاخوری

قارچ  ۲۰۰ گرم

پیاز  ۲ قاشق غذاخوری (سرخ کرده)

 

ته چین قارچ و بادمجان ته چین قارچ و بادمجان ته چینی کاملا گیاهی و بسیار خوشمزه است و تهیه و طبخ ان بسیار ساده و سریع است.این ته چین بسیار مناسب طرفداران بادمجان و قارچ و بیماران دیابتی است.

 

طرز تهیه:

ابتدا بادمجانها را حلقه حلقه کرده و بعد سرخ می کنیم. قارچها را با آب لیموترش و کمی نمک در روغن تفت می دهیم تا آب قارچ کشیده شود.و تقریبا قارچ کمی نمناک باشد.
برنج خیس کرده را آبکش می کنیم و آن را کمی زودتر از حد معمول برمیداریم تا به اصطلاح کمی زنده تر باشد. ماست، زرده ی تخم مرغ، زعفران، نمک، دو سوم از روغن (ذوب شده و سرد شده) و یک سوم از برنج را به طور کامل با هم مخلوط می کنیم. در قابلمه ای نچسب باقی مانده ی روغن را می ریزیم سپس از مواد ته چین در آن ریخته و کاملاً با کفگیر آن را صاف می کنیم.
روی مواد ته چین بادمجانهای سرخ شده را می چینیم و کمی نمک می پاشیم.
یک سوم دیگر از برنج سفید را روی بادمجانها می ریزیم و صاف می کنیم. قارچ های تفت داده را با پیاز داغ روی برنج سفید می ریزیم، دوباره صاف می کنیم. کمی روغن و آب و زعفران را با هم مخلوط می کنیم و به صورت نقطه ای روی برنج می دهیم. درب قابلمه را گذاشته و روی حرارت زیاد می گذاریم تا اصطلاحا دم بیندازد. روی حرارت ملایم (با شعله پخش کن) گذاشته تا به مدت ۴۵ دقیقه کاملاً دم بکشد. در ظرف دلخواه ته چین را برمی گردانیم و باکمی پیازداغ خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزیین می کنیم.
زرشک را پاک کرده و بعد از چندبار شستن در آبکش می ریزیم.
در تابه کوچکی یک قاشق روغن را روی حرارت ملایم کمی داغ می کنیم زرشک را به روغن اضافه کرده، به مدت ۳۰ ثانیه تفت می دهیم، سپس زعفران را افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دادن را ادامه می دهیم.

 

 نکات:

۱)خلال بادام را برای تزیین از قبل در آب و شکر خیس می کنیم تا نرم شود، سپس در آبکش می ریزیم و بعد در کمی روغن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم.
۲)بهتر است برای تهیه غذا از ماست خامه ای استفاده کنید.
۳)بهترین گزینه برای تزیین و سرو به همراه غذا پوره سیب زمینی است.
۴)میتوانید زرشک را داخل مواد ته چین هم قرار دهید.
۵)سعی کنید بادمجانها را تا حد ممکن نازک ببرید و سرخ کنید تا طعم لذیذ تری به غذایتان بدهند.
نوش جان

 

فودسوران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 22, میانگین امتیاز: 4,32 از 5)
Loading...