پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه آبگوشت دیزی خانگی

 

طرز تهیه آبگوشت دیزی 

در این مطلب یکی از سنتی ترین و خوشمزه ترین نوع آبگوشت یعنی همان آبگوشت دیزی برای شما دوستان قرار داده شده اکثر افراد فکر می کنند دیزی را نمیتوان در منزل پخت اما با این روش شما دیزی خوشمزه تر و سالم تری در خانه خواهید داشت!

 

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۲ ساعت
مجموعاً: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه برای ۴ نفر :

نمک به میزان لازم

آب۳ لیتر

لیمو عمانی ۴ عدد

گوشت نیم کیلو (آبگوشتی)

رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری

پیاز۱ عدد

نخود نصف فنجان

سیب زمینی ۲ عدد

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه : 

جهت تهیه آبگوشت دیزی ابتدا مقداری از دنبه را در قابلمه یا ظرف مخصوص که در همه جا پیدا میشه و می تونید بخرید آب می کنید. بعد پیاز رو به ۴ قسمت تقسیم می کنید و کمی داخل دنبه تفت می دید و بعد گوشت رو بهش اضافه می کنید و قدری تفت میدید تا تغییر رنگ بده و ادویه و رب گوجه فرنگی رو هم بهش اضافه می کنید. سعی کنید کمی صبر کنید تا رب کاملا سرخ بشه.حالا نخود شسته شده و خیس خورده رو به مواد اضافه می کنید و مقداری آب داخلش می ریزید. در اینجا بهترین روش اینه که غذا رو روی منقل بذارید و روش سینی قرار بدید و کمی ذغال داغ هم روی در غذا بذارید اما احتمالا این کار برای شما سخت هست.میتونید درب ظرف رو ببندید و اون رو داخل فر قرار بدید و حرارتش رو زیاد کنید به خصوص شعله بالای فر و اجازه بدید غذای شما حدودا یک و نیم تا دو ساعت بپزه. البته حواستون باشه ظرف رو موقعی در فر قرار بدید که مواد شما به جوش آمده باشن.حدود نیم ساعت مانده به حاضر شدن غذا ظرف رو خارج کنید و سیب زمینی و لیمو عمانی رو بهش اضافه کنید و دوباره داخل فر قرار بدید. 

 

نکات: 

۱)حتما نخود را از شب قبل خیس کنید و آب آن را ۳ بار عوض کنید واگر فراموش کردید نخود ها را در ظرفی ریخته و اجازه دهید با آب بجوشند و بعد از چند دقیقه آب را خارج کنید. 
۲)اگر میخواهید دیزی خوشمزه تری داشته باشید همراه با اضافه کردن سیب زمینی ها زعفران آبکرده هم اضافه کنید. 

نوش جان

سوران

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 29, میانگین امتیاز: 4,07 از 5)
Loading...