پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرح های زیبای دکوراسیون اتاق نشیمن

 

زیبایی دکوراسیون منزل در وهله اول خود را در اتاق نشیمن آن محل به نمایش می گذارد، در این مجموعه از عکس های دکوراسیون اتاق نشیمن ، قصد معرفی و نمایش مدل های مختلفی از آثار طراحان دکوراسیون داخلی را با بیان ظرافت های آنها را داریم.

اتاق نشیمن همانطور که از نامش پیداست،‌ آرامش و راحتی را در ذهن تداعی می کند. حال این که با توجه به نمود مدرنیته در زندگی، باید راهکاری در طراحی دکوراسیون داخلی اندیشیده شود که در دل فضای مدرن بتواند آرامش کلاسیک مورد نیاز هر فرد را به وی هدیه کند.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۱ :

 دکوراسیون اتاق نشیمن با طراحی کلاسیک به همراه راه پله چوبی و رنگبندی سفید و جذاب

نمود راه پله سفید در طراحی کلاسیک یک خانه دوبلکس : وجود راه پله ای متناسب با ساختار کلی فضای پیرامون را می توان از مهم ترین جاذبه ها در نمود طراحی دکوراسیون داخلی در یک خانه دوبلکس برشمرد؛ آن چنان که از تصویر پیداست استفاده از رنگبندی سفید در راه پله، در نزدیکی با المان رنگی اتاق نشیمن، و هم کنتراست رنگ قهوه ای و سفید در مجاورت با رنگ قهوه ای روشن موکت توانسته است بیش از پیش بر جلوه این طراحی کلاسیک بیافزاید.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۲ :

دکوراسیون مدرن نورگیر اتاق کار در اتاق نشیمن منزل در فضای محدود

در طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی هر بخش می بایست منطبق بر کارکرد و  معماری و نحوه قرارگیری آن لحاظ گردد. با توجه به کارکرد اصلی هر اتاق، نور پردازی باید به نحوی صورت پذیرد که قابلیت انجام همه ی امور را دارا باشد.

در این جا و در طراحی دکوراسیون با محوریت دفتر کار در کنار اتاق نشیمن، رنگ روشن دیوارها در کنار بهره گیری حداکثری از فضای پنجره ها به نمود نور در محیط کمک شایانی خواهد نمود. شایان ذکر است استفاده ی مناسب از پرده ها منجر به استفاده ی توام اتاق کار در کنار نشیمن شده است.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۳ :

کتابخانه در دکوراسیون اتاق نشیمن خانه

دور از ذهن نخواهد بود که در هجوم روزمرگی بر انسان امروز و پایین آمدن سرانه مطالعه عمومی، هنوز خیل افرادی را شاهد باشیم که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، عنصر کتابخانه را از لازم تلقی کنند.

همانطور که در تصویر پیداست، لحاظ کردن کتابخانه به مفهوم کلاسیک آن و با پیروی از رنگبندی و قالب کلی دکوراسیون اتاق نشیمن.

نکته قابل ذکر این جاست که طراح، با تقدم عرض بر عمق توانسته بهره وری فضای کاربردی اتاق نشیمن را افزایش دهد؛ یعنی، تا حد امکان عرض در محدوده طول و ارتفاع افزایش یافته است تا علاوه بر در دسترس بودن تمامی عناوین در پیش رو،  تطابق با طراحی کلی خانه، در جهت جلوگیری از اشغال بیش از اندازه فضای پیرامون معنا یابد.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۴ :

چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن با استفاده از مبلمان حصیری

مبلمان می تواند از لحاظ حالت، کلاسیک، مدرن و یا حصیری باشد. هر یک از گونه های ذکر شده، خود دارای ویژگی هایی هستند که بهره گیری از هریک را منوط به پیروی از فضای کلی حاکم بر طراحی دکوراسیون داخلی بخش مورد نظر می کند.

در نمونه پیش رو، استفاده از مبلمان حصیری در دکوراسیون اتاق نشیمن، افزون بر تناسب رنگ بندی با دیگر عناصر موجود، توانسته است آرامش و راحتی یک خانه ی ویلایی (روستایی) را بیش از پیش به فضای اتاق نشیمن القا کند.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۵ :

دکوراسیون اتاق نشیمن کلاسیک با برچسب دیواری

یکی از مهم ترین چالش های طراحان دکوراسیون داخلی برای استفاده از مبلمان و وسایل دکوری کلاسیک داشتن فضای لوکس و زنده است، چرا که استفاده از وسایل و عناصر کلاسیک خود به خود باعث القای حس یکنواختی و خستگی می شود.

در این ترکیب بندی طراح توانسته است با استفاده از تعدادی پیکتوگرام از طرح های کلاسیک در کنار یک برچسب دیواری تک رنگ این یکنواختی را شکسته و فضایی زنده و کلاسیک خلق کند.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۶ :

دکوراسیون اتاق نشیمن با پرده های قرمز و مبلمان مخملی

یک دکوراسیون شیک و لوکس با استفاده از پرده های قرمز در کنار مبل های مخملی که بواسطه ی استفاده از یک چراغ استیل زیبا در مقابل فضای نورگیر پنجره های نهایت حس آرامش را به ساکنین آن القا کند.

ناگفته نماند موکت مخملی کف اتاق یکپارچگی این دکوراسیون را به زیبایی به نمایش گذاشته است.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن ۷ :

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن آپارتمانی نور گیر با مبلمان مشکی

اتاق نشیمن آپارتمانی نور گیر با مبلمان مشکی

برای کسانی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند، این نمونه می تواند الگویی خوب، ساده و کم خرج باشد.

با استفاده از یک یک قالیچه پرزدار روشن در کنار مبل های راحتی تیره می توانید فضای باز و راحت را تداعی کنید، یرای دیوارها هم می توانید از تابلو های تیره و همخوان با رنگ مبل هایتان استفاده کنید که فضا یک تناسب همه جانبه پیدا کند.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن  ۸ :

دکوراسیون اتاق نشیمن با مبلمان کلاسیک و لوکس

 
دکوراسیون اتاق نشیمن با مبلمان کلاسیک و لوکس

در اینجا استفاده از مبلمان و وسایل دکوری کلاسیک دریک محیطی با دیوار های آجری سفید باعث خلق یک دکوراسیون کلاسیک لوکس و شیک شده است، البته قالیچه ایرانی که به عنوان بستر مبلمان در مرکز این دکوراسیون استفاده شده است، زیبایی و اصالت آن را صد چندان به نمایش گذاشته است.

 

منبع : اتاق

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,20 از 5)
Loading...