جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

سبزه عید دو طبقه درست کنید

سبزه عید دو طبقه , سبزه دو طبقه

روش درست کردن سبزه عید دو طبقه برای هفت سین

 

یه آدم خلاق همیشه به دنبال راهی برای ایده های جدید و نو هست .. برای نوروز و هفت سین هم چی بهتر از به کار بردن ایده های جدید و متفاوت از سال پیش !

 

قبلا چند آموزش درست کردن سبزه عید نوروز از جمله آموزش سبزه عروسکی، سبزه داخل پوست تخم مرغ، سبز کردن خوشه گندم و … تقدیم شما عزیزان شده و در این مطلب روش درست کردن سبزه دوطبقه را خواهید دید.  شاید این آموزش به شما ایده های متفاوت دیگه ای هم درباره درست کردن سبزه برای هفت سین بده ..

برای درست کرده سبزه عید دو طبقه به یه ظرف دو طبقه نیاز داریم.

اگه این ظرف رو آماده توی خونه دارید که هیچ ! اگه از این ظرفا ندارید میتونید به راحتی خودتون یکیش رو درست کنید.

برای درست کردن ظرف دو طبقه برای سبزه عید به دو تا جاشمعی و دو تا بشقاب و کمی چسب نیاز داریم.

مطابق اونچه که در تصویر زیر میبینید جاشمعی ها رو به صورت برعکس و بشقابها رو در دو طرف اونها بچسبونید ( میتونید از چسب حرارتی برای این کار استفاده کنید که وقتی کارتون تمام شد بتونید چسبها رو به کمک سشوار از ظرف ها جدا کنید )

سبزه عید دو طبقه , سبزه دو طبقه

حالا که ظرفمون آماده شد میریم سراغ درست کردن سبزه هامون. شما میتونید خیلی ساده در طبقه بالا و طبقه پایین سبزه رو سبز کنید.

یه روش دیگه هم اینه که داخل فنجونهای کوچیک گندم ها رو سبز کنید و چند تا از فنجونها رو در طبقه بالا قرار بدید که سبزه قسمت بالایی با سبزه طبقه پایین ! متفاوت باشه ..

 

درست کردن سبزه عید فنجونی :

برای سبزه های فنجونی از ۲۴ ساعت قبل گندم رو بخیسونید .. کمی خاک داخل فنجون ریخته و با اسپری روی اون رو مرطوب کنید .. گندم های خیس خورده رو روی خاک بریزید و روی اونها رو مجددا با خاک پر کنید و روی خاک رو با اسپری مرطوب کنید .. هر روز روزی سه تا چهار بار خاک روی فنجون رو با اسپری مرطوب کنید تا جوونه های گندم سر از خاک در بیارن .. بعد از این مرحله فنجونها رو جایی قرار بدید که نور کافی بهشون برسه ..

برای سبز کردن گندم بهتره ۱۰ تا ۱۲ روز قبل از نوروز شروع به این کار کنید .. اگه گندمهاتون برای نوروز زیادی بلند شد میتونید به کمک یه قیچی سبزه ها رو کوتاه کنید .

 

سبز کردن سیزه عید داخل بشقاب :

برای سبز کردن گندم داخل بشقاب به این شیوه عمل کنید که تقریبا ۲ روز گندم ها رو داخل ظرفی بریزید تا خیس بخوره. دقت کنید آبش رو باید چند بار عوض کنید تا کپک نزنه. بعد از اینکه جوونه کوچیکی از گندمها بیرون اومد، گندمها رو داخل یه دستمال خیس نگه دارید و به طور مرتب دستمال رو مرطوب کنید. بعد از در اومدن جوونه سبز گندمها رو به ظرف مورد نظر منتقل کرده و روزانه چند بار روی اونها رو اسپری کنید.

چون سبزه ای که میخوایم آماده کنیم باید در قسمت وسطش سوراخ داشته باشه موقعی که میخواید گندمها رو داخل ظرف نهایی بریزید قسمت وسط رو خالی بذارید (میتونید مانند شکل از یه ظرف باریک استفاده کنید ) سبزه باید جلوی نور باشه تا رشدش بهتر باشه.

سبزه عید

این هم سبزه عید دو طبقه نوروز و هفت سین. امیدوارم براتون مفید بوده باشه و جرقه ها و ایده های جدیدی رو توی ذهنتون ایجاد کرده باشه.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 19, میانگین امتیاز: 4,37 از 5)
Loading...