جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

رنگین کمان چگونه تشکیل می شود

رنگین کمان

آیا رنگین کمان در شب نیز تشکیل می شود؟

رنگین کمان یکی از مهمترین هدیه‌های طبیعت و بسیار دیدنی و جالب است. داستان‌های زیادی در تاریخ که درباره رنگین کمان حرفی در آن زده شده باشد، نیست.

 

حقایقی جالب درباره رنگین کمان : 

محققان اظهار کردند: علم پشت رنگیـن‌ کمان بسیار جالب است و حقایق زیادی در آن وجود دارد که بسیاری از آن بی اطلاع هستند. در ذیل بعضی از حقایق شگفت انگیز درباره رنگیـن‌ کمان ذکر شده است:

 

رنگین کمان چیست؟
رنگین‌ کمان از انعکاس نور بر روی قطرات نم و رطوبت ایجاد می‌شود و در واقع قوس آن اندک است، اما زمانی که با هم ادغام می‌شوند، قوس بزرگی را در آسمان ایجاد می‌کنند که زیبایی بی‌نظیری دارد. یک رنگـین کمان، معمولا دو کمان اصلی و ثانویه دارد؛ کمان اصلی پررنگ تر و روشن تر و کمان ثانویه کم رنگ‌تر است. رنگ‌ها در دو کمان عکس یکدیگر هستند.

 

تشکیل رنگین کمان

تشکیل رنگین‌ کمان بستگی به خورشید دارد. زمانی که خورشید در زوایه ۴۲ درجه با قطره باران قرار گیرد، رنگین‌ کمان ایجاد می‌شود. رنگـین‌ کمان در شب هم می‌تواند تشکیل شود، البته بازتاب نور مربوط به ماه است و نه خورشید و رنگین‌ کمان مهتابی تشکیل می‌شود.
رنگـین کمان ها به صورت دوقلو، سه قلو و یا حتی چهار قلو هم تشکیل می شوند که بسیار دیدنی و زیباست. همه افراد می‌توانند یک رنگـین‌ کمان درست کنند و از تماشای آن لذت ببرند. در یک روز تابستانی پشت به خورشید با یک شیلنگ آب روبروی خود را آب بپاشید به این صورت رنگین‌ کمان شما تشکیل خواهد شد.

 

منبع:ایسنا

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 78, میانگین امتیاز: 4,31 از 5)
Loading...