پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

راهکارهای رفع خستگی برای بهبود عملکرد شما

fatigue

 

همیشه در مواقعی که دچار خستگی شده اید باید سریعا رفع خستگی کنیم تا مبادا این خستگی میزان سلامت کاری شما را کاهش دهد. افزوده شدن به خستگی باعث کم شدن توان کاری شما خواهد شد و عواقب مختلفی را به همراه خود دارد.

 

*یک استراحت ۲ ثانیه ای: این روزها بیشتر کارها توسط کامپیوتر انجام می شود و گاهی ممکن است تا ساعت ها پشت کامپیوتر نشسته و با کیبورد و موس کار انجام دهید. در این مواقع دست ها و عضلات شما بسیار منقبض می شوند. برای رفع خستگی دست ها در این شرایط می توانید یک استراحت دو ثانیه ای داشته باشید.

برای این استراحت تنها کافی است تا دست ها خود را آزاد نگه دارید و آن ها را آویزان کنید. این کار باعث می شود تا عضلات دست ها باز شده و استراحت کنند. این کار را می توانید هر چند دقیقه انجام دهید تا از ایجاد درد در عضلاتتان جلوگیری شود.

 

*نفس عمیق بکشید: در هنگام کار کردن معمولا تند یا خیلی آرام نفس می کشند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است هر چند ساعت و در هنگامی که احساس خستگی می کنید نفس عمیق نیز بکشید. نفس عمیق باید طوری باشد که به وسیله دیاگرام انجام شود. نفس عمیق باعث می شود تا خون به تمام نقاط بدن شما برسد و مقداری نیزاکسیژن به عضلات می رسد.

 

*کوتاه قدم بزنید: اگر در بعد از ظهرها احساس خستگی می کنید و انرژی خود را از دست داده اید به جای اینکه قهوه یا چای بنوشید بهتر است تا حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که قدم زدن می تواند انرژی را به بدن شما بازگردانی کند و همچنین پزشکان توصیه می کنن که پس از ورزش یک غذای کم چرب کوچک نیز بخورید تا مغز شما نیز انرژی بیشتری بگیرد.

 

*پروتئین بخورید: اگر به دنبال آن هستید تا یک روز کاری خوب را داشته باشید و کمتر خسته شوید، متخصصین به شما توصیه می کنند تا در هنگام صبحانه مقداری از پروتئین مصرف کنید. برای مثال خوردن لوبیا، کره بادام زمینی، پنیر خامه ای و آجیل به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی بیشتری برای کار کردن داشته باشید.

 

*جنب و جوش: جنب و جوش داشتن در هنگام کار کردن بسیار مهم است. این جنب و جوش به معنای شلوغ کردن و تکان خوردن های اضافی نیست. تنها کافی است تا در حالی که نشسته اید مقداری شانه های خود را بالا و پایین کنید یا پاهای خود را در حالت های دایره ای تکان دهید. این کار ها باعث می شوند تا عضلات شما مقداری تحرک داشته باشند و تنها به یک صورت ثابت نمانند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...