جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

خوراکی های ضد افسردگی

L129107389172

برخی غذاها تاثیر شگرفی در بالابردن روحیه و انرژی ما دارند و می توانند علائم افسردگی ها را کاهش دهند .

با شنیدن کلمه و افسردگی و غذا درکنارهم ،اولین تصویری که به ذهن می آید فردیست که جلو تلویزیون نشسته و یک عالمه خوراکی و بستنی را با ناامیدی می خورد . شواهدی وجود دارد که خوردن غذاهای مناسب می تواند در برابر توسعه و علائم افسردگی مقابله کند. اینجا بهترین غذاهایی که با افسردگی می جنگند را معرفی می کنیم .

1335_634805617900411641_l

 

ماهی ، گرد ماهی ، گردو
روغن امگا ۳
روغن امگا ۳ موجود در ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، ماهی تن و گردو بسیار محبوب است به دلیل اینکه گردش خون را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد. امگا ۳ همچنین به خاطر افزایش عملکرد مغز، موجب تقویت سریع توان روانی برای مبارزه با افسردگی می شود.

whole-grains

غلات سبوس دار ، جو ، سیب زمینی شیرین
فیبر
یکی از دلایل عمده نوسانات خلقی، تحریک پذیری و افسردگی می تواند نوسان قند خون باشد . غذاهای با فیبر بالا با آزاد کردن انرژی خود به آرامی و به طور پیوسته به بدن ، برای متعادل سازی این اوج و فرود عالی است
علاوه بر این آنها به تمیز کردن و تنظیم دستگاه گوارشی کمک می کنند که منجر به احساس سلامت بیشتر می شود.
غذاهای پر فیبر درآزاد سازی سروتونین به بدن کمک می کنند ، سروتونین ماده طبیعی به وجود آورنده احساس شادی ، و یک دشمن طبیعی افسردگی است . غلات سبوس دار، برنج قهوه ای، جو و سیب زمینی شیرین، همه منابع خوبی از فیبر است.

L128299817249

هویج ، هلو ، اسفناج
آنتی اکسیدان ها
بدن ما تولید رادیکال های آزاد می کند. این شیاطین کوچک اساسا باعث ایجاد اختلال و پیری در بدن و ذهن هستند . ماهیت طبیعی آنتی اکسیدان ها مبارزه بر علیه رادیکال های آزاد و بی ضرر ساختن آنهاست
سه منبع اصلی آنتی اکسیدان ها، بتا کاروتین، ویتامین های E و C هستند ، که آنها را می توان در تعداد زیادی از مواد غذایی یافت. منابع بتا کاروتن، عبارتند از: زردآلو، هویج، گل کلم، هندوانه، خربزه، هلو، کدو و اسفناج. ویتامین C را می توان در میوه های خانواده مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل یافت ، در حالی که ویتامین E از روغن های گیاهی، مارگارین، آجیل و دانه های روغنی به دست می آید. چای سبز نیز سرشار از آنتی اکسیدان ها است.
مرغ ، بوقلمون ، ماهی تن

L6339024364861

مرغ، بوقلمون یا ماهی تن

پروتئین
غذاهای غنی از پروتئین – مانند مرغ، بوقلمون یا ماهی تن – حاوی یک ماده شیمیایی به نام تریپتوفان است ، که باعث تحریک تولید سروتونین در بدن می شود. سروتونین، که ماده شیمیایی قدیمی جهت ایجاد حس شادی است ، با افزایش توان مغزبه آن کمک می کند تا هوشیار و متمرکز بماند ، بنابراین یک وعده غذای غنی از پروتئین در هر روز توصیه می شود چه شما مبتلا به افسردگی باشید یا نه. محصولات لبنی کم چرب نیز منبع خوبی از پروتئین هستند .
تخم مرغ ، ماهی های روغنی ، فرآورده های لبنی

 

ویتامین D

ویتامین D
شواهد بسیاری نشان می دهد که ویتامین D دارای اثر بسیار قوی روی روحیه ماست . این می تواند دلیلی برای هجوم مردم به سواحل در تابستان باشد، آنجا که خورشید بزرگترین منبع ویتامینD بیشتر دردسترس است . راه های دیگری نیز برای دریافت ویتامینD وجود دارد ، مکمل ها مفیدند ، و همچنین تخم مرغ، ماهی های روغنی، و محصولات لبنی سرشار از این ویتامین هستند .
البته، باید هوشمندانه بدانید که غذا نمی تواند افسردگی بالینی را درمان کند ، اما مواد غذایی می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت عمومی و روحی داشته باشد. بنابراین توجه به آنچه می خوریم ، حداقل می تواند به ما کمک کند تا سرشار از انرژی باشیم و احساس آرامش کنیم ،و بدن و ذهن ما را قوی و آماده مقابله با شرایط دشوار می کند .

 

 

منبع : ترجمه آی بانو

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...