پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

تهیه قارچ شکم پر به سه روش

قارچ شکم پر

سه روش برای تهیه قارچ شکم پر

قارچ شکم پر یکی از پیش غذاهای ساده، شیک و خوشمزه است که به راحتی آماده و سرو می شود. برای تهیه این غذا به تعدادی قارچ بزرگ نیاز داریم.

اگر چه این غذا قارچ شکم پر نام دارد ولی با توجه به اینکه قارچ دارای بافتی ظریف است، خالی کردن فضای داخل آن و پر کردن مخلوطی از مواد در آن امکان پذیر نیست اما اگر قارچ های بزرگی انتخاب کنید با جدا کردن قسمت پایه قارچ از انتها، فضایی دیواره دار باقی می ماند که می توان آن را به عنوان ظرفی کم عمق برای پر کردن مخلوط مورد نظر استفاده کرد.

روش اول تهیه قارچ شکم پر 

 قارچ شکم پر

مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر

قارچ درشت و تازه۲۰ عدد
کره۲ قاشق غذاخوری
سیر له شده۲ حبه
اسفناج خرد شده، بدون آب۲۸۰ گرم
پنیر مازارلایک لیوان
پنیر پارمیزانیک لیوان
نمکبه مقدار کافی
فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه قارچ شکم پر:

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم و روشن کنید. ساقه ها را از قارچ جدا و آن ها را خرد کنید. در کره آب شده، ساقه های خرد شده و سیر له شده را تفت دهید تا نرم شود، سپس اسفناج را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تفت دهید. نمک و فلفل به اندازه لازم به مواد اضافه و قارچ ها را پر کنید. زیر گاز را خاموش کنید و ۲ نوع پنیر را به مواد اضافه کنید. قارچ ها را با قسمت پر شده به سمت بالا در ظرف بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه و یا تا این که قارچ و مواد پخته شود در فر قرار دهید.

 

روش دوم تهیه قارچ شکم پر

 قارچ شکم پر
مواد اولیه :

  • قارچ (بزرگ) قارچ ۲۲۵ گرم
  • خرده نان (ادویه دار) ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای (پنیر خامه ای با مخلوط اسفناج و کنگر) ۱۸۵ گرم

آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مدت انتظار: ۱۵ دقیقه

مجموعاً: ۳۰ دقیقه

طرز تهیه:

ساقه قارچ ها را کات کنید و کلاهک قارچ را کنار بگذارید. پنیر را داخل پلاستیک فریزر بریزید، گوشه پلاستیک را به وسیله قیچی ببرید و پنیر را مانند کرم روی قارچ ها بریزید (فقط کلاهک قارچ را با پنیر پر کنید).
قارچ ها را از سمت پایین روی خرده نان ها قرار دهید و مقداری خرده نان روی قارچ ها بریزید. سپس به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و بعد گرم سرو کنید.

 

روش سوم تهیه قارچ شکم پر

 قارچ شکم پر

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده حدودا ۱۵۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه کوچک ۱ عدد
قارچ درشت ۴ تا ۵ عدد
سیب زمینی متوسط اعدد
نمک و فلفل و رب گوجه به اندازه
ذرت پخته ۲ قاشق سوپخوری
پنیر پیتزای ورقه ای یا رنده شده به اندازه

 

طرز تهیه:

قبل از هرچیز سیب زمینی رو بذارید آب پز بشه بعد پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و یه مقدار وسط دو نیمه سیب زمینی رو با قاشق خالی کنید.

قارچها رو هم بشورید و کلاهک رو از ساقه جدا کنید و یه مقدار به قارچها آبلیمو بزنید که موقع پخت سیاه نشه.

پیاز و فلفل دلمه ای رو یه همراه گوشت چرخ کرده تفت بدبد و بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زرد چوبه ساقه های قارچها رو که خورد کردین رو به همراه ذرت به مواد اضافه کنید و رب گوجه رو هم بریزید و بذارید یه مقدار تفت بخوره بعد شعله رو خاموش کنید.

قارچها و سیب زمینی ها رو توی ظرف بچینید و در صورت تمایل کف ظرف رو با روغن زیتون چرب کنید…بعد از مواد وسط قارچها و سیب زمینی هارو پر کنید و روی مواد رو با پنیر پیتزا بپوشونید بعد ۱۰ دقیقه توی فر یا مایکروویو بذارید تا پنیر آب بشه و طلایی…

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 13, میانگین امتیاز: 4,31 از 5)
Loading...