جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

تفاوت کره با مارگارین چیست ؟

 

تفاوت کره با مارگارین چیست

تفاوت کره با مارگارین چیست ؟

 

برای پی بردن به تفاوت کره با مارگارین باید توجه داشت که هردو امولسیونی از ۱۶ درصد آب و۸۲ تا ۸۵ درصد چربی هستند با این تفاوت که چربی کره از نوع چربی حیوانی موجود در شیر و چربی مارگارین از روغن‌های نباتی جامد است.

 
مارگارین از مواد روغنی گیاهی استخراج میشود و در انواع مختلف با ویژگیهای متفاوت در فروشگاههای لوازم قنادی یافت میشود.
بعضی از انواع آن مناسب محصولات سرخ شدنی و برخی دیگر برای خمیر های لایه ای کاربرد دارد.
در بعضی از فروشگاههای لوازم قنادی،مارگارین های خارجی مناسب بیسکوئیت ها و کوکی ها نیز قابل خریداری است مانند کره نیوزلندی که کیفیت شیرینی حاصل با آنها بهتر از مارگارین های معمولی است.
معمولا برای ماندگاری بالاتر در خمیر بیسکوئیت ها و شیرینی های مدرن میتوان کره را با مارگارین جایگزین کرد.
اما در سس ها و کرم ها بهتر است مارگارین را جایگزین کره نکنید .

 

تفاوت کره با مارگارین

 

کره گیاهی یا مارگارین به دلیل اینکه دارای چربی‌های چند غیر اشباعی بوده و فاقد کلسترول است جایگزین مناسبی برای کره حیوانی شناخته شده است .
در افرادی که در معرض ابتلا به بیماریهای مزمن به ویژه قلبی و عروقی هستند مصرف کره گیاهی به مقدار بسیار کم توصیه می‌شود زیرا کره گیاهی حاوی اسیدهای چرب ترانس است.
کره حیوانی محصولی لبنی است که از شیر یا خامه تهیه می‌شود و از چربی و پروتئین شیر و آب تشکیل می‌گردد و در فرآوری آن از شیر تازه گاو، ۸۲ درصد آن چربی، ۱۶ درصد آب و ۲ درصد املاح شیر استفاده می‌شود. هر چند کره بیشتر از شیر گاو به‌دست می‌آید ولی شیر سایر پستانداران مانند گوسفند و بز نیز قابلیت تولید کره را دارا هستند.

تفاوت کره با مارگارین چیست

 

«کره حیوانی دارای میزان زیادی از ویتامینهای محلول در چربی مانندA وD است که در پخت و پز مانند محصولات نان، سس‌ها‌، سرخ کردن و صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کره در حقیقت یک امولسیون آب در چربی است که در آن پروتئین‌های شیر نقش امولسیفایر را ایفا می‌نمایند.
کره حیوانی در دمای یخچال جامد و در دمای اتاق ذوب و نرم می‌شود، این محصول دارای اسیدهای چرب اشباع و کلسترول بالایی است.»
«امروزه کره گیاهی یا مارگارین به دلیل اینکه دارای چربی‌های چند غیر اشباعی بوده و فاقد کلسترول است جایگزین مناسبی برای کره حیوانی شناخته شده است.
کره گیاهی از جامد کردن روغن های مایع با روش خاص و افزودن عطر و طعم کره به‌دست می‌آید که به زبان انگلیسی اصطلاحاً به آن مارگارین گویند.

این محصول در حقیقت امولسیونی از آب یا شیر در مخلوطی از روغن‌ها و چربی‌های گیاهی بوده و در تهیه بسیاری از غذاها نقش دارد و فاقد کلسترول، ویتامینها و املاح موجود در کره حیوانی است.»
«از نظر ارزش تغذیه ای مارگارین به دو عامل مقدار چربی و نوع چربی (اشباعیت و ترانس) بستگی دارد و باید گفت مارگارین اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری در مقایسه با کره دارد و بیشتر مستعد ذوب شدن در دمای اتاق است.

تفاوت کره با مارگارین چیست
کره گیاهی برای پخت و پز معمولی و در حرارت کم بسیار مناسب خواهد بود اما به دلیل پایین بودن مقاومت، استفاده در حرارت‌های بالا مانند سرخ کردن توصیه نمی‌شود.
برای پی بردن به تفاوت کره و مارگارین باید توجه داشت که هردو امولسیونی از ۱۶ درصد آب و۸۲ تا ۸۵ درصد چربی هستند با این تفاوت که چربی کره از نوع چربی حیوانی موجود در شیر و چربی مارگارین از روغن‌های نباتی جامد است. در نتیجه میزان اسیدهای چرب اشباع مارگارین از کره کمتر است ضمن اینکه امروزه انواع مختلفی از مارگارین با درصدهای مختلف چربی تهیه می‌شود و انواع مارگارین کم چرب (با حدود ۲۰ درصد چربی) هم تولید می‌شود.

 

sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 36, میانگین امتیاز: 3,86 از 5)
Loading...