پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی / استفاده از لوله بازکن

استفاده از لوله باز کن,باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی

نحوه بازکردن لوله فاضلاب ظرفشویی

روش باز کردن لوله فاضلاب با لوله بازکن, استفاده از لوله باز کن خانگی , پیشگیری از گرفتگی چاه فاضلاب ظرفشویی, باز کردن گرفتگی چاه فاضلاب ظرفشویی, محلول های لوله باز کن فاضلاب, محلول های بازکننده فاضلاب ظرفشویی, نحوه باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی

 

گرفتگی چاه فاضلاب ظرفشویی یکی از مشکلات خانگی است که تمام زندگی تان را کثیف و نامرتب می کند. با ما همراه باشید تا نکته های مهم درباره روش باز کردن لوله فاضلاب و استفاده از لوله بازکن ها را برای تان شرح دهیم.

درست در زمان‌هایی که مهمان داریم و مشغله کاری آرامش‌مان را ربوده، ظرفشویی می‌گیرد و پر شدن سینک و نشتی فاضلاب، از لوله‌های زیر سینک و کف آشپزخانه امانمان را می‌برد و در آن زمان حاضریم به هر قیمتی شده از این مشکل دست و پاگیر رها شویم، اما چگونه؟

 

روش باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی با لوله بازکن

اولین قدم و ساده ترین روش برای باز شدن مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی ، باز کردن شترگلو یا همان سیفون زیر سینک ظرفشویی و بهترین روش برای رفع گرفتگی چاهک کف آشپزخانه استفاده از لوله بازکن خانگی است. همان وسیله‌ای که با ایجاد مکش، محتویات داخل لوله یا چاه را با فشار به سمت خارج هدایت می‌کند و سبب رفع گرفتگی می‌شود. بنابراین وجود یک عدد از این وسیله در منزل ضروری است.

اگر این روش‌ها جواب نداد، از مواد و محلول‌های شیمیایی لوله بازکن که حاوی ترکیبات اسیدی مایع یا جامد هستند و با حل کردن مواد زاید و لجن به رفع گرفتگی کمک می‌کنند استفاده کنید ولی اگر گرفتگی به علت گیر کردن یک جسم سخت در مجرای فاضلاب باشد، باید از روش فنر انداختن استفاده کنید.

 

 

راهنمای استفاده از محلول های لوله بازکن

محلول مایع را داخل مجرای فاضلاب ریخته، براساس دستورالعمل مندرج روی بسته بندی، پس از گذشت مدت زمان قید شده، آب را باز کنید. باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله‌های فلزی یا حتی پلاستیکی و سبب پوسیدگی می‌شود.

اگر مواد لوله بازکن به شکل جامد است،‌ برای باز کردن فاضلاب ، آن را در مدخل دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره‌ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل و وارد مجرای فاضلاب شود.

پس از ریختن محلول لوله بازکن مراقب باشید بخار متصاعد شده از این مواد به مجرای تنفسی و مخاط چشم شما نفوذ نکند چون بسیار آسیب زننده است. هنگام مصرف این مواد با استفاده از ماسک ضخیم و چند لایه، دهان و بینی‌تان را بپوشانید و در صورت پاشیدن این مواد به داخل چشمتان بسرعت و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از داخل به خارج، چشمتان را با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

محلول‌های لوله باز کن چند نوع دارد؛ یک نوع برای رفع گرفتگی ناشی از چربی‌ها و ذرات غذاست و نوع دیگر برای رفع تجمع مو بخصوص در مجرای فاضلاب حمام به کار می‌رود. در نتیجه به نوع محلول لوله بازکن توجه کنید.

چون محلول لوله بازکن یا چاه‌ بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می‌تواند خطرساز شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.

بهترین راه پیشگیری از گرفتگی مجرای فاضلاب آشپزخانه، قرار دادن توری روی سوراخ چاه ظرفشویی و خالی کردن تفاله چای و باقیمانده مواد غذایی در سبدهای کوچک مشبک است و مهم‌ترین توصیه این که باقیمانده چربی یا روغن غذا را داخل مجرای فاضلاب ظرفشویی یا چاه کف آشپزخانه نریزید چون اگر با آب سرد در تماس باشد، چربی سفت می‌شود و به دیواره لوله‌ها می‌چسبد و خود عامل گرفتگی می‌شود.
بر این اساس، مواد چرب را داخل روزنامه ریخته، در سطل زباله بیندازید و پس از اتمام شست و شوی ظروف، مقداری آب داغ یا آب جوش داخل مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی و چاهک کف آشپزخانه بریزید.

 

منبع :جام جم آنلاین

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...