جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش فتوشاپ : ابزار Magic Wand

 آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

آموزش ابزار Magic Wand در فتوشاپ

 

در این مقاله قصد دارم روش کار ابزار Magic Wand را به شما یاد بدهم. این ابزار قدرتمند یکی از قدیمی ترین ابزارهای انتخاب کردن در فتوشاپ است. برخلاف دیگر ابزارهای انتخاب در فتوشاپ Magic Wand بر اساس میزان و تون رنگ انتخاب می کند.

انتخاب Magic Wand

برای انتخاب ابزار Magic Wand از جعبه ابزار روی ابزار Quick Selection کلیک ماوس را نگه دارید تا منویی ظاهر شود ، گزینه ی دوم ابزار Magic Wand است آن را انتخاب کنید:

آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

بیایید با یک مثال ببینیم روش کار این ابزار چیست. در زیر عکسی را می بینید که من در فتوشاپ باز کرده ام:

آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

وقتی درون قسمتی از عکس کلیک می کنیم Magic Wand بر اساس رنگ و تون پیکسل ها عمل انتخاب را انجام می دهد. برای مثال در عکس بالا من می خواهم نوار قرمز را انتخاب کنم. تنها کاری که باید انجام دهم این است که با ابزار Magic Wand درون ناحیه ی قرمز کلیک کنم. با این کار فتوشاپ تمام پیکسلهای قرمز درون عکس را برای من انتخاب می کند:

آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

تولرانس

انتخاب نوار قرمز بسیار ساده بود زیرا در عکس نواحی دیگری که شامل درجه ای از رنگ قرمز باشند وجود نداشت. حال روی یک ناحیه ی خاکستری در بالای نوار قرمز کلیک می کنم.

64148497415803128167

همانطور که می بینید فتوشاپ یک طیف از پیکسل ها با روشنایی نزدیک به هم را انتخاب کرد. برای اینکه بهتر متوجه شوید در نوار آپشن ها به گزینه ی Tolerance توجه کنید:

مقدار Tolerance به فتوشاپ می گوید که تا چه اندازه تفاوت رنگ و روشنایی پیکسل ها را در نظر بگیرد. مقدار پیش فرض تولرانس ۳۲ است که به این معناست که رنگهایی تا ۳۲ درجه تیره تر و ۳۲ درجه روشن تر را انتخاب کند. طیف خاکستری عکس ما از ۰ تا ۲۵۵ است که ۳۲ درجه روشن تر و ۳۲ درجه تیره تر از نقطه ای که انتخاب کردیم را select کرده است.

حال بیایید ببینیم اگر تولرانس را به ۶۴ تغییر دهیم چه اتفاقی می افتد:

با تلورانس جدید روی همان جای قبلی کلیک می کنم. همان طور که میبینید این بار دو برابر دفعه ی قبلی از ناحیه ی خاکستری انتخاب شد:

آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

هرچه تلورانس به صفر نزدیک تر باشد ناحیه ی کمتر و هرچه به ۲۵۵ نزدیک باشد ناحیه ی بیشتری انتخاب می شود.

Contiguous ( پیوستگی )

اگر در مثال قبل دقت کرده باشید هر بار که با ابزار Magic Wand کلیک می کردم فقط ناحیه ی بالای نوار قرمز انتخاب می شد. علت آن گزینه ای دیگر در نوار آپشن با نام Contiguous است. در صورتی که این گزینه فعال باشد فقط نواحی چسبیده به هم انتخاب می شوند.

این بار Contiguous را غیرفعال می کنم و دوباره روی ناحیه ی قبلی کلیک می کنم

آموزش تصویری فتوشاپ - ابزار Magic Wand

همانطور که می بینید این بار ناحیه ی پایین هم انتخاب شد.

گزینه ی Anti-alias

یکی دیگر از گزینه ها در نوار آپشن ها گزینه ی Anti-Alias است که هنگام انتخاب لبه ها را نرم می کند و از دندانه ندانه شدن آن جلوگیری می کند.

بهتر است همیشه این گزینه را فعال نگه دارید.

 

توجه دقت کنین

 

photoshoper.ir

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...