جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش دوخت کیف دستی

آموزش دوخت کیف دستی برای خانم های کوچولو

به صورت تصویری و مرحله به مرحله

در این پست طرز دوختن یک کیف رودوشی دخترانه آموزش داده می شود.

 

وسایل لازم

۲۵ سانت پارچه که در اینجا از جنس کتان استفاده شده

نیم متر لایی چسب دار پارچه

۱۲ سانتیمتر پارچه آستر

یک دکمه به قطر ۲/۵ سانتیمتر

اتو

لوازم ابتدایی خیاطی مانند قیچی٬ چرخ خیاطی٬ سوزن

 

مراحل ساخت

littlegirlpurse_93_4_8__s1قطعات پارچه و لایی و آستری را که در عکس بالا توضیح داده شده ببرید.
littlegirlpurse_93_4_8_s2لایی های پارچه های اصلی کیف (۲ تکه پارچه برای پشت و روی کیف) و۴ عدد نوار بالای کیف را با اتو به پشت پارچه هایتان بچسبانید تا پارچه ضخیم تر شود و کیف صاف و شکیل بایستد.
littlegirlpurse_93_4_8_s3پارچه بند کیف را از طول تا بزنید و هر لبه را دوباره تا بزنید و درازای آن را مطابق شکل بدوزید.
littlegirlpurse_93_4_8_s4
پارچه بند دکمه را مطابق شکل سه گوش از پشت تا بزنید و یک سانت به لبه را بدوزید. سپس اضافه پارچه را بچینید و آن را بر عکس کنید. (برای برعکس کردن از یک سنجاق قفلی کمک بگیرید.)
littlegirlpurse_93_4_8_s5گوشه های پایینی پارچه های اصلی کیف و آستر های آن را گرد کنید. برای اینکار می توانید گردی یک بشقاب را گوشه پارچه بگذارید و با صابون خیاطی علامت بزنید و سپس از روی خطی که کشیدید آن را ببرید.
littlegirlpurse_93_4_8_s6پارچه ها و آستر های کیف را مطابق شکل تا کنید. کناره آن را ۲/۵ سانتیمتر علامت بزنید و از محل علامت به سمت مرکز آن ببرید.
littlegirlpurse_93_4_8_s8حالا نوبت پیلی وسط کیف است. به اندازه ۰/۶ سانتیمتر از دو طرف  به داخل بدهید و آن را کوک بزنید. این کار را برای پشت و روی کیف انجام دهید. توجه داشته باشید این پیلی را طوری باید تا کنید که در آخر٬ بالای کیف دوباره یک خط صاف شود و حالت هشت نداشته باش.
littlegirlpurse_93_4_8_s9اگر یادتان باشد٬ ۴ عدد نوار بالای کیف به ابعاد ۵/۶ در ۲۳ سانتیمتر بریده بودید. دو تا از این نوار ها را٬  یکی به  پارچه جلویی کیف و یکی به  پارچه پشتی کیف بدوزید. برای دوختن٬ اول آن را بر عکس و رو به پایین٬ روی لبه بالایی پارچه اصلی کیف بگذارید و دوخت بزنید٬ سپس آن را به سمت بیرون و بالا برگردانید و دوباره یک ردیف بدوزید.
littlegirlpurse_93_4_8_s10
الان باید دو طرف کیف آماده شده باشد. این دو طرف را از پشت روی هم قرار دهید و دور تا دور آن را (به جز قسمت بالای کیف) بدوزید.
littlegirlpurse_93_4_8_s10-5با سنجاق ته گرد٬ بند کیف و بند دکمه را در جایی که باید وصل شود٬ متصل کنید.
littlegirlpurse_93_4_8_s11حالا نوبت آن است که آستر های کیف را درست کنیم. ۲ عدد دیگر از نوار های بالای کیف را که باقیمانده به بالای دو آستر می دوزیم. همانطور که در شکل می بینید٬ بالای آستر ها را پیلی ریز می دهیم تا به اندازه نوارهای بالایی شوند.
littlegirlpurse_93_4_8_s13آستر ها را به هم می دوزیم. دقت کنید٬ بالای آستر(دهانه کیف) را ندوزید. همچنین مقداری از پایین آن را باز می گذاریم.
littlegirlpurse_93_4_8_s11در این مرحله می خواهیم کیف و آستر آن را به هم وصل کنیم. همانطور که در شکل می بینید٬ کیف را به رو و آستر را پشت و رو می کنیم٬ سپس کیف را با بند آن کلا داخل آستر می کنیم.
littlegirlpurse_93_4_8_s15
نوار های بالای کیف و آستر را دور تا دور به هم با سنجاق وصل کنید و سپس آن ها را به هم بدوزید. ( همواره توجه داشته باشید دهانه کیف را به هم ندوزید٬ چون قرار است داخل آن وسایلتان را قرار دهید!) توجه داشته باشید که دسته کیف تان هم در همین مرحله٬ لای دو تا نوار دوخته خواهد شد.
littlegirlpurse_93_4_8_s16کیف را از پایین آستر که باز گذاشته بودید در بیاورید و حالا پایین آستر را بدوزید.
littlegirlpurse_93_4_8_s17دکمه را دقیقا زیر بند آن بدوزید. این آخرین مرحله بود!
littlegirlpurse_93_4_8_finalامیدوارم دخترنازنین تان کیف جدیدش را دوست داشته باشد!
بردوک
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 3,82 از 5)
Loading...