جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش استارت شنای کرال پشت

 

آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

آموزش استارت کرال پشت در شنا (+ تصاویر)

 
در زمان استارت کرال پشت شناگر ، پشت به مسیر شنا در داخل آب می ایستد. در این هنگام قسمتی از بالا تنه ی او از آب خارج خواهد بود سپس شناگر با دو دست میله ای را که در زیر سکوی استارت به این منظور بسته شده است می گیرد ( برای تمرین استارت کرال پشت میتوان از موج گیر  استفاده کرد ) در این هنگام شناگر هر دو پای خود را به طرف بالاتنه کشیده و کف هر دو پا را در حدود ۳۰ سانتی متر زیر سطح آب به دیوار استخر تکیه  می دهد.

 

 آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

 

در این حالت حتی می تواند پاها  تقریبا در کنار یکدیگر طوری قرار گرفته شود که هر یک از آنها از دیگری بالاتر است و شناگر بایستی مراقب باشد که در موقع استارت پاها  لیز نخورد،  زیرا بیشترین نیروی پرتاب بدن به فاصله ی دورتر توسط فشار وارده توسط پاها به دیواره ی استخر صورت می گیرد.

به محض شنیدن  فرمان استارت شناگر سر را به طرف بالا و عقب پرتاب می نماید. توجه داشته باشید که بدن در هنگام استارت دارای قوس کمی خواهد بود.

 

آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

 

در ضمن سر در مرحله ی اوج بدن در خارج از آب به عقب کشیده شده و در زمانی که به داخل آب هدایت می شود به طرف سینه کشیده می شود تا از به عمق کشیدن بیشتر از حد بدن در آب جلوگیری نماید . در این حالت دست ها فشاری مخالف به دستگیره  آورده و به پایین و داخل نیرو وارد می سازند در این حالت عمل دم انجام می گیرد. این کار بایستی با انقباض  عضلات شکم انجام شود.

 

آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

 

در مرحله ی بعد پاهای شناگر از دیواره  جدا شده و در حالی که آخرین فشار  وارده توسط باز شدن مفصل مچ پا به دیواره می آید دست ها به طرف سر در حرکت است .

 

آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

 

درهمان حال  که دستها به طرف بالای سر می رود بدن شناگر در حال سقوط در آب می باشد شناگر در این حالت در فکر سرخوردن پس از غوطه ور شدن در آب است .
چنانچه شناگر پس از استارت بیش از اندازه ی مطلوب در آب فرو رود ابتدا با زدن چند پای  کرال پشت سعی به سطح آب کشیدن بدن کرده تا شرایط مناسب بدن نسبت به آب ایجاد شود و سپس شروع به زدن دست و پای کرال پشت می نماید .

 

آموزش شنا, آموزش کرال پشت, آموزش استارت کرال پشت

 

تمرین های آموزشی استارت کرال پشت
۱- دست ها میله ی سکوی استارت و یا موج گیر را گرفته و تمرین استارت کرال به روشی که شرح آن قبلا”  گفته شد انجام می شود. البته آموزش مقدماتی شنای کرال پشت  ابتدا باید با یک  سر خوردن طولانی  در آب  و بدون  حرکت دست و پا انجام گیرد.
۲- تکرار تمرین شماره ی  یک ، با این تفاوت که بعد از سر خوردن بلافاصله  حرکت دست و پا شروع شود.

 

منبع : shoot24.ir

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...