پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آزیتا شریعتی قدرتمند‌ترین زن صنعت و بازرگانی سوئد

زن ایرانی، آزیتا شریعتی، قدرتمند‌ترین زن سال ۲۰۱۵ بخش صنعت و بازرگانی سوئد

آزیتا شریعتی، قدرتمند‌ترین زن سال ۲۰۱۵ بخش صنعت و بازرگانی سوئد

او تنها ۲۰ ساله بود که در سال ۱۹۸۸ برای دیدن دوست پسر خود که یک سال‌ونیم پیش از خودش به سوئد مهاجرت کرده بود به این کشور آمد و به حکم عشق ماندگار شد. پس از یادگیری زبان سوئدی و تکمیل دیپلم دبیرستان ایرانی‌اش در «کوم ووکس» در دانش‌گاه صنعتی «چلمرز گوتنبرگ»، دانش‌گاه گپتنبرگ و مدرسه‌ی عالی بازرگانی به تحصیل پرداخت و اولین شغلش در کمپانی که امروز مدیر عامل آن است را ۱۶ سال پیش به عنوان مدیر رستوران آغاز کرد.


۲۷ سال پس از مهاجرت به سوئد، آزیتا شریعتی ۴۷ ساله ساکن شهر اوپلندس وسبی در شمال استکهلم، مدیر عامل شاخه سوئد کمپانی چند ملیتی «سودکسو» است.

کمپانی سودسکو که در سال ۱۹۶۶ در فرانسه پایه‌گذاری شد بزرگ‌ترین کمپانی ارائه‌کننده‌ی خدمات مواد غذایی و مدیریت تسهیلات در جهان شناخته می‌شود.
بیش از ۴۲۸۰۰۰ نفر از ۱۳۰ ملیت مختلف در ۳۴ هزار شعبه‌ی سودکسو مستقر در ۸۰ کشور جهان به کار اشتغال دارند که این شرکت را تبدیل به هجدهمین کارفرمای بزرگ در جهان نموده است. درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۱ معادل هشت و نیم میلیارد کرون (۸۵۰ میلیون یورو) بوده است. سودکسو تنها در سوئد ۸۰۰۰ کارمند دارد.

مجله‌ی اقتصادی معتبر «وک کانس افرر» (بیزینس هفته) هر ساله قدرتمندترین زن بخش صنعت و بازرگانی سوئد را معرفی می‌کند. این عنوان در سال گذشته به خانم «هلنا هلمرشون» از مدیران ارشد کمپانی سوئدی معطم مد و پوشاک «اچ اند ام» اعطا شد. روز سه‌شنبه تصویر و بیوگرافی «آزیتا شریعتی» مدیر عامل شاخه‌ی سوئد کمپانی سودکسو به عنوان برنده‌ی سال ۲۰۱۵ به عنوان «قدرتمندترین زن سال بخش صنعت و بازرگانی سوئد» زینت‌بخش صفحات اول مهم‌ترین نشریات اقتصادی سوئد شد.
معتبرترین نشریات اقتصادی سوئد در مقالات متعددی که در رابطه با این بانوی موفق ایرانی به رشته ی تحریر درآورده‌اند وی را به واسطه‌ی عملکرد جدی‌اش در رابطه با مقوله ی تنوع جنسیتی و فرهنگی در کمپانی تحت مدیریتش ستوده‌اند.
آزیتا شریعتی در مورد این انتخاب می‌گوید:
«پر هیجان، باورنکردنی و پر افتخار است. عالی‌ترین احساس است هم برای من به صورت فردی و هم برای کارمندان کمپانی‌ام چرا که این موفقیتی است که همه با هم و به صورت گروهی به دست آورده‌ایم. امروز سندی برای اثبات آنچه که به آن باور داشته‌ایم و این بسیار ارزشمند است.»

 

منبع: وب‌سایت استکهلمیان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...