پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

دستور تهیه کباب حسینی غذایی شیک و مجلسی

 

برای تهیه کباب حسینی به سیخ‌های کوچک چوبی که معمولاً از درخت انار تهیه شده و در فروشگاه ها هم به فروش میرسن احتیاج داریم و یا سیخ‌های فلزی کوچک که زنگ نمی‌زند معمولاً در فروشگاه‌ها حاضر برای فروش و استفاده وجود دارد.

این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه بوده و برای مهمانیها یه غذای شیکه. در ادامه روش تهیه کباب حسینی هم با گوشت گوسفند و هم گوشت مرغ را خواهید دید.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

روش پخت کباب حسینی با گوشت گوسفند

مواد لازم

گوشت سر دست گوسفند  :  ۱۰۰۰ گرم
پیاز  :  ۵۰۰ گرم
دنبه  :  ۲۵۰ گرم
کره  :  ۱۵۰ گرم
فلفل سبز  :  ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی  :  ۵۰۰ گرم
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

دستور پخت کباب حسینی با گوشت گوسفند:

برای تهیه کباب حسینی ابتدا گوشت را قطعه قطعه (به اندازه تقریباً طول ۴ قطر ۲ سانتی‌متر) می‌بریم. بعد به ترتیب یک قطعه گوشت و یک قطعه دنبه و یک پیاز کوچک و یک قطعه فلفل به سیخ می‌کشیم تا انجا که سیخ‌ها پرشوند (طول سیخ‌ها باید ده تا پانزده سانتی‌متر باشد)، بعد ته قابلمه مناسبی را که گنجایش سیخ‌ها را داشته باشد یک‌ردیف گوجه فرنگی ورقه شده و یک ردیف پیاز حلقه شده می‌چنیم و یک ردیف از سیخ‌های کباب را روی آن می‌چنیم و باز یک ورقه گوجه فرنگی و یک‌ردیف از سیخ‌های کباب می‌گذاریم و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم تا تمام سیخ‌ها در ظرف قرار بگیرند.
آنگاه در قابلمه را می‌بندیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آب گوجه فرنگی کاملاً کشیده شود. در صورتیکه گوشت کاملا نپخت باید کمی آب به ظرف اضافه نمود. در اواخر طبخ باید کمی نمک به آن زد وقتی کباب آماده شد باید به هیچ وجه آب نداشته باشد. کباب‌ها را با همان سیخ در دیس می‌چنیم و سر میز می‌بریم.
در صورت مصرف کره آن را قطعه قطعه می‌کنیم و لابلای سیخ‌های کباب حسینی می‌چنیم و ممکن است به‌جای پیاز ریز سفید از پیاز درشت که چهار قارچ کرده‌ایم استفاده کنیم.

 

نکته :

اگر مایل بودین در اواخر پخت به گوشت کمی آبغوره اضافه کنین.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

 

روش تهیه کباب حسینی با سینه مرغ

مواد لازم برای ۳ نفر

سینه مرغ تکه شده : ٣٠٠-۴٠٠گرم

پیاز :یک عدد متوسط

گوجه خرد شده یا گوجه تزئینی به میزان لازم

هویج حلقه شده.فلفل دلمه خرد شده به میزان لازم

زعفران دم کرده نصف لیوان

نمک و فلفل و زردچوبه و آبلیمو

رب گ.جه:۱ قاشق مربا خوری

سیخ چوبی

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

طرز تهیه:

ابتدا گوشت مرغ را که به اندازه ٣*٣ خرد کرده ایم را در پیاز و نمک و زعفران و آبلیمو و زردچوبه و فلفل به مدت ۳-۴ ساعت میگذاریم مزه دار شود

سپس مرغها را با مقدار کمی روغن تفت میدهیم

بعد از تفت دادن به ترتیب زیر به سیخ چوبی میکشیم(ترتیبش دست خودتون و سلیقه ایه. من هویج ها رو به صورت گل و ستاره درآوردم تا علی بیشتر از خوردن این غذا لذت ببره)

گوجه ها را از اول را به سیخ نمیکشیم

سپس یه پیاز متوسط را رنده یا بسیار ریز کرده و با کمی روغن در ماهیتابه سرخ میکنیم.۱ قاشق مرباخوری رب گوجه اضافه کرده (استفاده از رب دلبخواه هست.نیتونید اصلا استفاده نکنید تا رنگ مواد مشخص تر باشه ) و با نمک و زردچوبه سرخ میکنیم و سیخها را در آن میچینیم.سپس نصف لیوان آب زعفران را اضافه کرده روی حرارت ملایم میگذاریم تا خوب بپزد. نیم ساعت آخر گوجه ها را به سیخها اضافه کرده و اجازه میدهیم گوجه ها بپزد.

و روی جوجه ها مقداری فلفل سیاه (به دلخواه)میپاشیم و در ظرف سرو میکنیم.

 

نکته :

سیخ های چوبی رو باید از قبل ۲ تا ۳ ساعت بخیسونین تا هم حین پخت نسوزن و سیاه نشن هم اینکه در حین پخت تمام مزه و آب کباب رو به خودشون نکشن!

 

وبلاگ مهرناز بانو / ویلاگ آشپزی های مامانم

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 52, میانگین امتیاز: 3,96 از 5)
Loading...