جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

تزیین هندوانه به شکل قوری • ائده تزیین هندوانه برای شب یلدا

 

دوستای گرامی کم کم آذرماه به پایان می رسه و به شب زیبای یلدا نزدیک می شیم. فک کردم بد نباشه یک سری آموزش تزیین هندوانه و میوه آرایی رو برای علاقمندان به این هنر بذارم. بنابراین از امروز، روزی یک آموزش و ایده برای سفره آرایی شب یلدا تقدیمتون میشه.  امیدوارم خوشتون بیاد ..

تزیین هندوانه به شکل قوری

هندوانه شب یلدا,تزیین هندوانه شب یلدا,تزیین هندوانه - تزیین هندوانه به شکل قوری
۱- از یک هندوانه ی گرد استفاده کنید. به اندازه ی ۳ سانتی متر از کف آن را برش دهید و جدا کنید.
۲- از وسط این تکه با یک اسکوپ کوچک گل های هنداونه کوچک در بیاورید که بعداً‌ روی دسته می چسبانید. حلقه ی درشت باقیمانده را به عنوان پایه روی دیس قرار دهید و کل هندوانه را روی آن قرار دهید به شکلی که سمت برش خورده ی آن رو به پایین باشد.
۳- از سمت بالایی هندوانه تکه ای به ضخامت ۱۰ سانتی متر ببرید و کنار بگذارید. گوشت هندوانه را با یک اسکوپ خالی کنید و کنار بگذارید.تزئین هندوانه به شکل قوری

 

۴- تکه ی ۱۰ سانتی متری را از طول نصف کنید به شکلی که دو تکه ی گرد به ضخامت ۵ سانتی متر درست شود. تکه ی گرد بالایی را به عنوان در قوری استفاده کنید. داخل آن به وسیله ی اسکوپ هندوانه سوراخ هایی درست کنید و آنها را با گل هندوانه پر کنید.
۵- حلقه ای را که از پوست هندوانه باقیمانده نصف کنید و دسته و نوک قوری را از داخل هر نصفه در بیاورید. گوشت هندوانه را با اسکوپ گرد کنید و بیرون بیاورید. داخل دسته با استفاده از اسکوپ هندوانه سوراخ هایی درست کنید و آنها را با گل هندوانه پر کنید.
۶- شاید لازم باشد برای اینکه دسته و نوک قوری با بدنه مماس شوند کمی آنها را برش دهید. آنها را به وسیله ی خلال دندان های محکم بچسبانید.

ائده تزیین هندوانه برای شب یلدا

منبع این آموزشwatermelon.org

فودسوران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 15, میانگین امتیاز: 3,73 از 5)
Loading...